Kinetic Race
internal study
concept

A world where motorracing no more relies on fossil fuel. Where the motor is a graphics card and the energy is kinetic. Where the thrill of driving is shared around the world and drivers and spectators share the same immersive experience.

 

Ladies & Gentlemen, put your VR helmet on, start your drones and let earth gravity power your race day!

 

The Kinetic Race platform, immersive development and drone design are conducted internally by Style&Design's Design Team. Want to share the pionneering experience and participate to the development process?

 

- Give us a shout!

 

 

 

 


A la fois plateforme de communication dédiée aux marques pionnières et véritable révolution de la compétition mécanique, la Kinetic Race est développée en interne chez Style&Design. L'activation événementielle est confiée aux pros de La Squadra [www.lasquadra.org]

 

Vous souhaitez engager votre entreprise dans le développement technique ou de communication de cette nouvelle forme de compétition ?

 

Contactez-nous !

 

Bénéteau
Gamme Flyer
Range Design

Consulted in 2011 on the new Flyer range creation, Style&Design has straight chosen to highlight strong cues. The concept of three different deck plans for a single hull has allowed the creation of 10 fully innovative different models from 5 to 8 meters long.

 

Romain Chareyre says: “Defining a boat on this segment and this size allowed us to exploit to the maximum the concept of range: spacious, welcoming, functional, all with an assumed style. The Flyer range had to be differentiating for the best experience to the point of view of the sailor.

 

My favourite Flyer are the 5.5 SPACEdeck for its fun and functional aspects and the 8.8 SPACEdeck because she allowed to express the Flyer spirit to the fullest… Extremes getting together!”

 


Consulté en 2011 sur la création de la nouvelle gamme Flyer, Style & Design a d’emblée pris le parti de mettre en avant des marqueurs forts. Le concept de trois plans de pont pour une même coque a permis la création de dix modèles de 5 à 8 mètres totalement innovants.

Romain Chareyre : "Définir un bateau de ce segment dans cette taille nous a permis d’exploiter au maximum le concept de la gamme : spacieux, convivial, fonctionnel et avec un style très affirmé. La gamme flyer se devait d'être différenciante pour une expérience forte du point de vue du plaisancier.
Mes Flyer préférés sont le 5.5 SPACEdeck pour son aspect ludique et fonctionnel et le 8.8 SPACEdeck car il nous a permis d'exprimer l'esprit Flyer dans toute sa puissance… Les extrêmes s'attirent !"

 

Style& Design sur www.beneteau.com

Automotive Design
Integrative design
4 wheels, 1 salesman & users

Automotive

 


L'automobile.

MINI special editions
Brands&Markets
Scarcity Marketing

Where the story all started.

 

MINI embodies the perfect automobile platform for brand animation and spoecial editions. Emblematic design, historical legacy, naming concepts based around streets and bourroughs of London are as many solid anchors developed by the Brand.

 

Monte Carlo, King's Cross, Shoreditch, Blackfriars, Kensington, Oakwood... Style&Design has developed more than ten special editions in co-operation with MINI France, regularly punctuating each of the brand's models lifecycles.


C'est avec MINI que la production de séries spéciales a commencé !


MINI incarne la plateforme parfaite pour l'animation de gamme et les séries limitées. Le design emblématique, la légitimité historique, les concepts de "naming" autour des quartiers de Londres sont autant d'ancrages solides développés par la marque.


Monte Carlo, King's Cross, Shoreditch, Blackfriars, Kensington, Oakwood... Style&Design a développé plus d'une dizaine de séries spéciales avec MINI France, émaillant régulièrement le cycle de vie de chacun des modèles.

Mood board
Get inspired
Intention Design

The Intention Design process relies on many techniques. Getting inspired by the product itself, by its usage, by its environment is one part of the job.

 

Collecting inspirational items from anywhere around is another part. Then you can arrange a moodboard reflecting your inspirations in terms of colors, materials, finishes, natural elements, pictures...

 

What if we told you the very picture on your right is a famous French airline business class cabin?

 


Mood board.

 

Littéralement : planche d'humeur. Se dit d'un assemblage d'éléments divers (photos, matériaux, dessins, couleurs...) représentant visuellement l'univers créatif d'un objet ou d'un projet. Méthode utilisée par les designers pour partager leur univers créatif.

 

Et si l'image à droite n'était autre qu'un projet de business class d'une grande compagnie aérienne française ?

 

 

Hermès
window displays
Craftmanship excellence

Autumn-Winter season Hermes window displays

Leather and silk craftmanship. Panel covering.

92 realizations. 10 different themes.

 

 

 


Vitrines Hermès Automne-Hiver 2016

 

Découpe de plaque puis gainage à partir des matériaux nobles de la Marque (cuir et soie).

Réalisation de petits animaux puis finition peinture et ou gainage de matériaux soie/cuir.

Assemblage final  (92 tableaux réalisés / 10 thèmes différents)

 

 

BMW Motorrad
La Filante
PROTOTYPE CONCEPT

Aircraft seat concept
design concept

Aircrafts, airlines, seat designers, cabin designers, stylists, colours & trims, marketing, global branding, global competition...

Business lounge atmosphere, seamless customer journey, worlwide customer experience, peaceful travelling.

Flight attendants ease of work, in-flight safety regulations & procedures.

 

All these elements are to be taken into account when sketching aircrafts seats.

Who said it was easy drawing?

 

 


Le "sketch" ne fait pas forcément rire.

C'est le nom donné au dessin de style.

 

Il est le reflet de l'intention design.

Dans le cas d'une démarche "integrative" pour le design d'un siège aéronautique, il doit prendre en compte tous les critères d'usage, de réalisation, de sécurité mais aussi de respect de l'image de marque de l'avionneur, du producteur de siège et de la compagnie aérienne.

Il y a plus d'un degré de lecture dans un "sketch"...

 

 

Zodiac Aerospace
HD31 Concept
Patented Concept

HD31 project: an exploratory concept developed by Zodiac Seats and Style&Design.

 

The project offers a solution on how to increase the number of passengers accommodated in the cabin of a single-aisle airliner. This is done by increasing the space between seats by 15%, giving each passenger four more inches of available leg room.

 

HD31 stands for High Density at 31-inch spacing. The now-patented HD31 concept was presented at the Aircraft Interiors Expo.

 


HD31 : concept exploratoire de sièges développé par Zodiac Aerospace et Style&Design.

 

Le projet permet d'offrir une solution d'augmentation du nombre de passager par la densification du remplissage d'une cabine à couloir central. Paradoxalement, cela est rendu possible par l'accroissement de l'espace entre les sièges de 15% - donnant 4 pouces de plus d'espace au jambes à chaque passager - et à "un petit tour" secret.

 

HD31 signifie Haute Densité à 31 pouces d'espacement. Le concept déposé a été présenté au salon Aircraft Interiors Expo.

Boat Design /
User-centric design
Challenging conventions

Motorboat. Travel boat, recreative boat, yacht? These are all design variations around the same theme. Reflecting user's lifestyle.

Revolutionizing design, usage habits & production processes altogether.

 

Brainstorming to the very sense of the word.

User centric, always.

 

Style&Design way.

 

  

 

 

 


Tempête sous un crâne est-elle vraiment la traduction de "brainstorm" ?

Comment dit-on user-centric en français ?

 

Révolutionner les usages en se mettant à la place des usagers. Révolutionner les méthodes de production en se mettant à la place des ouvriers. Révolutionner le commerce en se mettant alternativement à la place du client et du vendeur.

Varier les designs, refléter le style de vie des utilisateurs, améliorer la qualité de vie à bord et la qualité tout court, c'est la méthode de Style&Design.

On peut appeler cela "Integrative Styling" - à la façon Style&Design.

 

 

 

 

Airbus Helicopters
H160 Mock-Up
Real-size mock-up

Exterior and Interior scale:1 mock-up

 

17 meters of real customer mock-up.


Maquette intérieure/extérieure à l'échelle 1.

 

Une maquette de 17 mètres destinée à transmettre des sensations réelles.

 

 

 

#
INSTAGRAM

Catch the spirit behind our inspirations on our Instagram feed.

 

www.instagram.com/_styleanddesign

 

Be inspired, connect and interact with us!

 

 


Ressentez l'esprit qui anime nos inspirations sur notre compte Instagram.

 

www.instagram.com/_styleanddesign

 

Soyez inspiré, connectez-vous et interagissez avec nous !

 

 

Zodiac Aerospace
#takecontrol
Design Concept

The TAKE CONTROL study began with these questions: “What will the next generation of Business Class seats offer as a statement of comfort?”; “What will be passengers’ future expectations for flying comfort?”; “How can we maintain comfort levels in the journey from Home, to Car, to Lounge through to the Plane Seat?”

 

The TAKE CONTROL Concept Seat offers a high-level of Comfort Experience to the passenger by taking an “all senses” approach to seat design. We took the opportunity to consider the flight experience as a complete journey where biological cycles are the fundamentals of conception. The Seat will offer a unique and personal comfort while flying to your destination. Cycles will vary depending if you are travelling East or West... A multitude of comfort innovations have been embedded into the seat and can be controlled using a personal tablet, which handles temperature, smell, light ambiances and entertainment.

 

 


L'étude de TAKE CONTROL a débuté par une ensemble de questions : "de quelles nouvelles qualités de confort vont pouvoir se targuer els nouvelles générations de business class ?", "quelles seront les futures attentes des passagers en matière de confort de vol ?", "comment pouvont-nous assurer le maintien des niveaux de confort tout au long de l'expérience client, depuis son domicile, puis sa voiture, puis le lounge, jusqu'à son siège d'avion ?"

 

Le concept de siège TAKE CONTROL offre une expérience de confort de haut niveau au passager en adoptant une approche de conception "holisensorielle". Nous avons saisi l'opportunité de considérer l'expérience de vol comme un parcours complet dans lequel les cycles biologiques sont des fondamentaux de conception. Ces cycles varient si l'on voyage vers l'est ou vers l'ouest alors le siège offrira un confort unique et personnel en cours de vol vers la destination. Une multitude d'innovations de confort sont ainsi incluses dans le siège qui peuvent être commandées via une tablette personnelle qui va gérer la température, les odeurs, l'ambiance lumineuse et l'infotainment.

 

Mercedes-Benz Trucks
Actros Performance
Lifecycle Management

It is not only a Special Edition, but foremost a whole lifecycle animation Brands&Markets developed...

 

The first step was the Actros S Show Truck which associates sporty colors codes with matt and shiny red & black touches visually lowering the cabin with an assumed dissymetry, dedicated to the sole driver satisfaction.

 

Rest assured other opus will follow this pionneer Actros.


Ce n'est pas une série spéciale, mais bien toute une animation de cycle de vie que Brands&Markets a développé...


La première étape : un Show Truck Actros S où les codes sportifs aux touches noires et rouges, mates et brillantes abaissant visuellement la cabine s'associent à une dissymétrie assumée, dédiée à la satisfaction du chauffeur !


Les autres étapes sont nées de cet Actros pionnier...

 

Lexus
NX vs. Will.I.Am
Co-people-ing

Will.I.Am specified his very own Lexus NX by the time of Japanese Luxury brand's Compact Full-Hybrid SUV launch.

 

Meeting with the man in Melbourne flying in and out from Paris on a one-day trip did leave some impressions on Style&Design's Romain Chareyre.

Good or Bad impressions? May be a bit of both judging on the result.

 

Strong character for sure but whom are we talking about?